Tuesday, November 27, 2012

Apabila botol cencalok meletop !

tgk tajukkkkk...ko igt bom je meletop? haaa...botol cencalok pun boleh tau! hangin satu badan aku! mmg aku banned cencalok dr masuk umah aku ni..tp klu cencalok yg baru buat..yg gas dlm botol tu tak berapa nak byk...hihihihii...itu aku kasik..

alkisahnyer....semlm si husband ngidam mau mkn cencalok.. aku pun blk opis start senteng lengan baju kurung aku and start masak...masakan paling simple je.... sekali laa menyediakan makanan untuk anakanda 2 org tu...

bila mai part nk buat cencalok..aku dh beringat bahawasanya..cencalok ini pernah meletop di rumah sewa dulu...aku dh amik langkah berjaga-jaga ni...kekdahnyer...ko tebuk laa lubang atas penutup tin tu kan..konon nyer...gas kuor skit-skit dari situ..dah aku tgk die kuor skit...aku pun start buka penutup..tp skit juga...alahh...nak kasi gas byk skit kuor...dah lama aku bior dlm sink tu..aku igt dah selamat....sekali aku nk besarkan skit lubang.... haaa hamikkk ko...meletop dlm sekelip mata...abes ruang dapur umah aku..kekdahnyer mcm pic kt bawah ni ..

IMG_9367
http://salam2benua.blogspot.com 
ni aku culik dari blogspot kat tenet..
 
ko bayangkan..kul 8 mlm...bende ni berlaku? tak ke satu hal aku nak mengangkung atas kabinet nak cuci semua bende alah ni? ko tak hangin?? ehhh !! aku hangin !! ko jgn ! aku dh letih..ko buat hal lak cencalok...mmg ko tak masuk umah aku laa lepas ni ! ko nak masuk jugak? ko tunggu laa aku g melaka borong sedozen dr tmpt buat cencalok.. tak de nyer aku nk beli lagi dr pasaraya Tesco ke, Giant ke.. tak de makna.. letih kot nak cuci... benggang aku ! beli sebotol..boleh makan nyer suku botol.. yang lain sume terbang ke syiling! hangin.. hangin!

so mulai saat ini...ko jgn makan cencalok yea bang! awak tunggu laa kita g melaka baru kita beli.. buat masa sekarang.. awak nak makan..sila ke kedai yea! tak kuasa bini awak nak mencuci..abis baju, rambut ikal saya kene percikan cancalok. bau hanyir jgn ckp..abes 1 dapur.! huh!



 












No comments:

Post a Comment