Thursday, December 13, 2012

Holiday de Cameron..

Holidays! that's what i waiting for.. huhuhu and it's also a 1st outing for my little baby, Airis. 1st time she went for outing...also goes to me...1st outing after giving birth 11 months ago....and also 1st time went to Cameron Highlands! choiiiiiii !!!!!! byk ler ko nyer 1st time... tp betoi weh....dah 32thn aku hidup di muka bumi Allah ni..1st time aku naik CH.. ko ader?? teruja kottt walau tahu bulan Dec ada 2 trip menanti dan budget adalah sangat di tahap kurang memberansangkan...tp aku nak juga p trip sbb 11 bulan kot aku memerap kt umah.. mana aku ada buat outing! demi anak aku...aku tak de g outing kecuali blk kg blah hubby aku kat t'ganu..... ko mampu buat mcm aku??

so bagi aku trip ke CH ni..best aaa...al maklum...jakun skit...aku g sana 3 hari 2 mlm bersama-sama family sebelah aku...start dr 30Nov - 1 Dec.. aku stay betoi-betoi tgh pekan brinchang which is only 1km to pasar mlm kt sana...but sadly..aku hanya berkesempatan ke pasar hanya sekali sbb mlm ke-2 itu...cuaca adalah hujan..tp mlm pertama dah start borong so.. kira syiok laa.....

aku bertolak dr penang on 30 Nov jam 9pg...direct trus ke CH melalui highway Simpang Pulai..sampai CH tepat jam 3:00 trus check-in kat apartment Hill Garden Lodge. ada jugak apartment Malay tp sbb aku decide nak yg dekat dgn tmpt makan(food court) dan pasar... ini je pilihan terbaik... huhuhuuuu....mlm hari trus ronda g psr mlm je....mencari makanan..sbb bila dah sejuk ni...mulut mmglah tidak berhenti mengunyah..

esok nyer, 1hb awal pagi...trus zass ke food court..cari mkn dulu then trus destinasi pertama ialah Ladang Boh...amik feel..konon breakfast di over sea... mmg cantik view time pagi dan manusia...adalah sgt ramai...nak minum kt cafe pun kene laa berebut tempat.. itu laaa bahana pegi time school holiday...then trus ke strawberry farm..nak jadi pengutip strawberry yang berjaya konon...tp aku..dengan memikul beban di bahu mengedong budak 8kg.. aku berjaya jugak mendaki bukit memetik buah  memenuhi bakul aku... hahahahaa..then pergi MARDI-Teh Bharat..then hujan...trus blk dlm gua...

esok nyer last day..time to go home...bangun tak brapa nak pagi...trus berangkat ke Kea Market...kat situ lah memborong segala macam sayur...syurga-syurga sbb sume segar... sampai hari ni sayur dlm peti still elok...cer klu beli kt Tesco etc...igt nk tahan sampai 2 weeks??? hahahahhaaa...so experience ke CH...mmg best bagi aku yang agak jakun ke CH... huhuhu mari laa tgk pic skit-skit..

cover page CH

beban 10kg yang di pikul


Sayur di Kea Market - 1 longgok rm 10

madu lebah asli


cactus yg warna-warni


strawberry

No comments:

Post a Comment