Thursday, November 14, 2013

UPSR oh UPSR!






haaa.semlm result UPSR kuaq kan? ermm...family aku tak yang amik UPSR kot. nnt time anak aku dh takde exam UPSR ni..

bangun pagi ni tg kt FB, ada entry menarik pasal anak tokei ayam dapat kete mini cooper sebab dapat 5A...perhh..hebat! 5A dpt mini cooper, 8A dapat jet peribadi kata nyer... memang HEBAT rakyat Malaysia kan? kan? kan? aku dulu dapat result baik pun.. paling hebat ialah makan KFC.. huhuhu... sekarang.. anak-anak aku boleh kata tiap2 minggu mkn KFC.. kelas tul kan? anak zaman sekarang agak mewah sebab mak bapak nyer memang berusaha giller kot nak ikut arus zaman. tul dak? zaman aku dulu, kalau dapat 5A, mak ayah belikan beskal pun dah cukup havoc! habis satu taman pusing nek beskal tu. zaman la ni, anak aku dapat beskal umur 6 thn sebab pencapaian baik dlm exam final kat taska, trus dapat beskal..tp naik nyer, ada la sebulan 5-6 kali kot! punya laa hebat! skit dia tak heran mak bapak dia beli beskal... adoi laa... perubahan zaman kan??

sebab tu zaman sekarang bersepah budak-budak bijak..semua pakat score 5A, kalau tak dpt 5A tu kira koman la...tul dak? apa pun..5A tu bagi aku sebagai permulaan & jadi batu lonjakan kepada budak2 untuk terus score dlm PMR dan next-next exam. tp pastikan pencapaian UPSR dapat dikekalkan, jangan pulak UPSR bagussss sgt..mai PMR, sedikit low.. mai SPM...lower pulak..macam tu memang tak baik kan.. (mcm aku la tu!)

apa pun TAHNIAH kepada ibu bapa yang anaknyer score 5A. tahniah kerana berjaya mendidik anak dengan baik. anak aku? apa cer? nasib tak turun kelas..kalau idak... jgn harap laa thn depan dpt ngadap tv tiap2 hari... huhuhuuu..memang ko hadap laa tuisyen siang malam... huhuhu....tp aku dulu selamba badak je main... hahhah sebab tu tak penah score! hahahahhahahaa

tadaaa... byee !
 

No comments:

Post a Comment