Wednesday, April 23, 2014

VRT Team punya psl...aku amik 'Master"

as salam... morning peeps!!! eek ek wahhh...
lama tak usha blog sawang ni yea..so arini meh laa kita write-up skit..at least nampak laa hidup senang skit blog aku ni kan?

kali ni jom aku write-up skit pasal assignment yang aku kene buat kat opis... assignment diberikan oleh tuan CEO syarikat. perlu disiapkan dalam tempoh 2 bulan. kata nya, assignment ni banyak diguna-pakai oleh company/kilang-kilang untuk meningkatkan daya saing kakitangan. nama assignment Virtual Team (VT). so opis aku yang ada staff seramai 49 orang (ramai gak noo!!) di pecahkan kepada 4 kumpulan. and of course all the top level management tak involve dalam assignment ni. TM hanya sebagai mentor kepada kami..

so kumpulan diberikan kepada semua so termasuk staff di Puchong & Penang. semua combine together to work as team. susah? memang agak susah la juga untuk komunikasi & monitor but still we trying hard to do this. macam mana kami meeting?? email aja.. untuk assignment ni..memang kami perlu menubuhkan 1 team lengkap terdiri dari CEO, COO,R&D, Sales Marketing & CFO untuk mencapai target yang diberikan. dan semua diberi tugas untuk sama-sama menonjolkan diri dalam VT ini.. dr situ nampak laa...team work..di mana semua boleh bekerja bersama walau dari bahagian berlainan dan kepakaran yang lain.

buat masa sekarang,, VT aku masih dalam proses R&D dan perlu dipercepatkan sebab masa dah suntuk... elok pulak.. ada 3 members yang akan keluar dari team.. 2 resigned dan 1 nak bersalin... owhhh.. lagi laa pecah peluh nak ligan time sebab akan tinggal bape kerat je yang kena membanting tulang nanti.. nasib dapat mento kasi idea... tak sia-sia celok idea mentor... hahahaha

apa yang diharapkan dari VT assignment ni?

  1. some ideas untuk propose some new technology to others,
  2. team work yang lagi kamceng
  3. juga dapat memberi peluang kepada staff untuk menonjolkan sisi tepi kebolehan masing-masing selain dari tertumpu kepada kerja yang sedia ada.. etc.. aku buat HR..may aku mampu buat R&D dengan baik, or mungkin aku ada kebolehan untuk buat marketing?? so kita akan tahu apa lagi kita boleh buat selain tumpu kepada kerja sedia ada..
baik kan??? tapi yang tak baik nya...

otak tidak berfungi dengan baik, sel-sel otak tidak berhubung antara satu sama lain... berikutan penyakit M yang tebal.. susah woii nak kikis.. kene lak nak buat keje out dari scope.. take times kot!!

hahah hopefully kami mampu buat.. dapat hadiah kot kalau menang.. rasa2 company nak bagi apa??? tiket cuti ke Paris??? syiok kot.....  #pejammatarapatrapat 
berangan laa oiiii !!! 

No comments:

Post a Comment