Thursday, December 29, 2011

Bikin Hot Pagi-Pagi

YES !!

akhirnya aku berjaya jugak nak buat entry membebel pasal golongan atasan kt opis aku ni....sbb arini time aku drive dh dpt call suruh buat bende yang menjengkelkan..arahan yang tak bley trima akal tambahan yang buat arahan itu adalah dari golongan atas yang kalau ikutkan akal fikiran... boleh pikiaq lebih kot... setaraf dengan jawatan yang di sandang.. tp ada sedikit hampeh. 


time drive aku dpt call ni... aku dah 'pon pang' bagi skit ceramah agama tak bertauliah kat si pemanggil.... pastu br die ckp bos die dh janji.... owh... ada ku kisah bos ko berjanji.... pandai-pandai laa hang settle.. dh nama bos hang... aku malas laa nak layan.... berjanji tanpa pikir 'org bawahan' ni... malas laaa aku nak layan.... asyik ko je nak nampak hebat di mata orang ramai... ko nyer kuli suka hati ko je belasah suruh ikut kehendak ko... dah laa apa-apa kenaikan.. ko belasah masuk poket ko dulu.. balance-balance baru ko tinggal kat anak buah... agak-agak laa skit... ingat laa kat orang bawahan sama... tanpa orang bawahan.. ko ingat keje ko tu akan 'tip-top' kebaboom...?? klu ko yang turun padang tak pe gak... 


yg aku kureng puas hati ni bukan apa... perangai menjaga 'ego' masing-masing sebagai bos ni... aku tahu ko bos... tp bende-bende yang 'command sense' takkan ko sebagai bos, yang pangkat tinggi gila..gaji jgn ckp laa kan... tolong laa pikir... tetambah kalau melibatkan org luaq...tolonglaaa.... orang lain pun ada hati perasaan... bukan ko aja... actually kes aku simple je pun.. ada lg kes lain.. tp tak yah laa nak publishkan... ni kes plg simple pagi ni...


on call:
si A : kak riza... saya ada bende nak kurrier ke KL arini... tp siap dlm kul 2 ptg.. saya nak dokumen ni sampai esok ke ........... sebelum atau pada kul 10am. dokumen penting ni utk projek ni... kene pastikan samapai kul 10 sbb bos saya en .... dah janji dengan org tu dokumen sampai ke sana kul 10am...


aku: ckp sambil drive(klu kene saman..aku claim ke opis)
eh...tak janji laa bley sampai kul 10am... klu sampai esok ptg selepas kul 2...boleh laaa sbb selalu sampai lepas lunch..


si A: tp bos dah janji...kene bagi sampai gak... bla..bla...bla.....ada laa lagi ayat bikin aku panassss telinga....


aku: haa....itu mmg tak bley janji... org kurrier tu bukan kerja semata-mata utk kompeni kita... byk lg bende die nak anto kat kwsn sekitar... klu boleh cepat..cepat laaa tp tak laa janji kul 10am. 

si A: pastu mcm mana saya nak buat?


aku : (dlm hati: pandai p janji... settle laa sendiri) ckp blk laa kt bos...kul 10 tak jamin sampai... tp klu nak sampai esok hari... boleh...ckp cemtu je laa kat bos...


si A: cem ni laa kak...nnt sy email, kak tlg reply laa...reply skali kt bos saya... nnt pepe..senang...


aku : ok! (ada ku kisah....aku reply ja laa kat bos ko skali...aku heran apa... lain kali kalau berjanji, seblm bg keputusan  pakai la akai yang Allah bagi tu dulu... bukan main sedap mulut.... ) huhuhuhuu....


hai laa.... mcm tu laa.... depa ni kekadang ingat aku ni... tokei segala kurrier services kat penang ni kot... suka hati aku je nak mengarah depa anto dokumen aku... ikut sedap hati aku nak sampai kul bape... agak-agak laa wei.. org lain pun ada dokumen penting jugak... isk isk isk...

dulu ada 1 kes... yg ni mmg bos aku... kurrier smp lambat (ni pun kes janji ikut sedap mulut juugak) siap suruh aku buat surat anto ke ceo kompeni kurrier.. sbb dokumen tu sampai lambat... kompeni hampir hilang projek)... suka hati ngko je... bos kurrier tu tak balas pun... aku rasa bos kurrier tu pun tak heran..setakat bil ko tak sampai rm100 sebulan.. lg ko nk saman-saman kompeni kurrier... kang die banned ko nyer dokumen... ko g laa  ulang alik ke kl selalu ...semata-mata nak anto dokumen.. pastu bila claim melambung... ko lagi nak bising.... cemne tu? tp bos ni dh blah...masalah nye.. mai hat baru pun dok buat perangai cem tu... badi apa laaa yg aku dpt kat sini... sepesen je yang dok mai...

ni laa asam garam belacan opis aku... adoiii laa....
tp tak ble nak gebang lebih.. kata pun tmpt cr rezeki... tp kekadang kene gak luahkan perasaan...



 










1 comment: