Tuesday, December 27, 2011

Menghitung Hari

selasa.... ooo selasa.... ari ni dh hari selasa kan....dh masuk penghujung minggu bagi tahun 2011.. dan bermakna.. lg 25 hari to my due date ni.... haiyohhh...makin berdebar rasa di hati... berdebar bukan apa.... macam mana laa aku nk melalui saat-saat nak 'push' baby nanti... almaklum dah 5 tahun berhenti dari aktiviti 'push-push' ni... awal thn depan nak berdepan balik dengan saat yang amat-amat getir itu... bagi yg selalu 'push-push' mesti kurang kot rasa getir tu... tp bagi aku.... errkk... masih lagi teringat detik lama saat mem'push'kan si Adriana Zahirah... huhuhuu...mmg mencabar... nak melalui yg 2nd baby plak... adoi laa... takut pun ada... tp aku rasa...klu dah mai saat & ketika nya... sakit nyer psl... rela je laa doktor nak buat apa pun... janji selamat... tp harap kali ni... kelahiran lebih mudah (walau aku tak amalkan pembacaan apa2... sbb ntah laaa... laloq tul aku preggy no. 2 ni).. jgn laa aku kene 'vacum-vacum' lg utk kelahiran no.2 ni... alahaiii....25 hari lagi wehhh !

debar-debar....mmg berdebar... tak tau nak ckp laa.... tp masuk minggu akhir-akhir ni... seriyus ckp... sume bende kat badan start sakit ni.... wahh... dh bg petanda awal... berjalan pun.. rasa macam ada dah kaki dok terjengul kat bawah weh... mcm mmg nak kluor sgt2 dah ni... huhuhuuu... maybe sebab umur dh tua kot...  tu yg segala urat-mengurat ni jd mengendur semcm kot... aku br 31 hokehhh... tp aku rs mcm dh tak sihat sgt bila preggy no.2 di umur-umur begini... huhuhu... mcm mana org yg dh umur 35++ preggy kan? tabah betul mereka... aku pun tiap2 ari gosok perut ni... bukan apa.... minta 'adik' dlm perut ni bersabar sattt....... keluar laa thn depan... tak brapa hari dah... hihihihiii... tunggu laaa dik.... nk pusing bagai dlm perut ni pun... pusing laa... mama tahan utk 5 hari lagi.... hahahhaa.... jgn laa kuor sekarang.... bley cem tu? 


bab persiapan baby.... ada laa aku beli skit-skit... tp sebab kelahiran kali ni...sama dengan kelahiran aset kami yg terbaru.... aku terpaksa laa... bahagi 2 semua duit-duit yang ada...bukan apa nak kasi fair.. so adik... terpaksa laa pakai baju akak yana yg dulu yea...nnt umur dh besaq skit... mama beli barang adik lagi yea... jgn laa terasa yea adik... kira cabaran awal thn 2012 ni.. kalau orang lain sibuk habis duit anak nak masuk sekolah... aku plak... habis jugak duit byr yuran tadika kakak yana (tp dh byr separuh bln 11 aritu...kira lega skit)... tambah plak bayaran utk rumah... dan juga kelahiran ke 2 ni... so.. triple lah penggunaan duit di awal tahun ni... ada sapa nak buat amal jariah...sedekah kat akak?? huhuhuhuuuu.... harap-harap tak de laa sesiapa yg datang menghulurkan kertas utk pembayaran apa-apa lagi yea... hulur duit kat aku tak pe... huahahahaaa.... bukan apa... klu hulur tu... mau tak mau...kn laa jugak nak menghulur.. tp harap sgt tak de.. sian aku... awal-awal thn dh nak kene ikat perut... nak berpantang katanyer... tul dak??


walau apa pun... aku sggtttttt berharap...Allah memudahkan kelahiran anak ke 2 aku ni.. mudah utk aku melahirkan..semua sihat dan berada dalam keadaan sempurna..... walau aku bukan hamba Allah yang taat... huk huk huk.... Insyallah..




 

1 comment:

  1. walaweiii... kita jemaah sama2 tawon depan okeh... Aku pun cakap kat baby jangan kuor skang... tunggu bulan depan.

    Hang 5 tawon tak push... Aku neh... 8 tawon wei (no 2 c-sec)... Lupa dah cam na sakit nak beranak...

    ReplyDelete