Friday, September 6, 2013

Dilemma mencari kontraktor

Salam Jumaat..

arini bebelan aku adalah berkisar kebengkakan hati mencari kontraktor utk renovation di rumah..haish laa...susah..tp ini laa real nya..

actually hajat aku nak added tile and wardrobe skit kat rumah aku..and looking for reno contractor..and of course looking for Bumi contractor since kat penang ni..mostly (bukan mostly laaa) semuanya yang byk is Non-Bumi...yea laa ingat nak laa membantu sesama golongan kan...tapissss.....itulah masalah nya...adalah dalam 4 kontraktor aku call...itu pun berkali-kali call...1st ayat nak reno apa..bila aku ckp part of house... ok esok saya call utk tgk umah....esok call..janji esok saya p, saya call akak..esok lagi call trus diam...hai laa.. aku tau laa aku nak buat part of house, meaning that reno price maybe less than 5k. but it;s still money kan?? bila aku ty kawan-kawan diorang pun ckp...aritu p tgk umah bg tau budget 10k..kontraktor buat tapi amik masa ya amatlah lama..dah berkali kene remind/ketuk/call/bg new due date baru buat...

aku pun dah 4 kali dok kene nasib yang sama..lastly aku cari non-Bumi jugak laa...senang! call arini..janji petang jam 6:30 arini...sampai je umah jam 6:40 (sbb dia dok kat umah aku..aku ja yg lmbt sampai :) hujan ma...nak buat cam na!) ukur sini ukur situ... trus deal nak bg quote... senang... budget 2 weeks utk order brg etc..etc 4 hari ble siap. trus die inform trus kt aku.. haaa awat senang dr contractor Bumi ni??? so laa ni aku tunggu quote dr dia.. if ok amik ja laa...malas dh aku nk pikir nak tolong golongan sendiri ni bila mana golongan itu yang tak tau tolong diri sendiri.. apa ko int less than 5k is not money ka??

klu macam ni laa keadaan...tak yah laa ko bising gol 'itu' kaya etc..etc..bla..bla... sebab apa? diorang ni...walau job itu skit, small margin etc..etc...but if still involve with money...dia rembat..so duit dapat kat sapa?? mmg patut lah gol 'itu' menjadi kaya raya..so jgn juga salahkan aku tak nak bantu golongan sendiri..peluang di beri.. tp klu ngko memilih.. bye-bye lah!

macam tu jugak dengan kerja... ko kerja laa dulu mana yang ada depan mata..klu dapat peluang lain..ko rembat laa peluang lain jugak! sebab paling utama sekarang adalah mencari pengalaman kerja dan ada duit untuk sara diri sendiri.. tak kisah laa berapa RM ko dpt..at least duit hasil usaha ngko.. dri ngko duduk rumah tak buat apa..menghabiskan boras je... baik laa cari keje...

itu jela bebelan aku... hope projek reno dapat dibuat this month! so ble laa aku start mengemas kotak novel aku yang tersadai hampir 2 tahun!!!!
Insyallah!!
 

No comments:

Post a Comment