Monday, September 2, 2013

harga minyak nek 2 kupng lahhh!!

hahahaaq...nite..live from the bedroom with fresh air from aircorn...wuhuuu, kalut kt fb semua pakat updatee status pasai minyak nek harga 2 kupang... apa la nak heran..klu turun harga mau gak heran... bila harga nek tudiiaaaa...melopong tgk status.. siap start enjin kete p beratoq boh minyak.. hahahaa agak2 tahan ka minyak tu sampai kerajaan turun harga balik..klu tahan..berbaloi la p beratoq.. hahahaa tak paham aku mentaliti manusia ni.. aku pun terasa gak bila minyak nek harga ni tp apa ble buat, redha je la.. pasni kn buat budget lain la..betoi kak jemah? tapi aku dgr kenaikan ni sbb budget 2014 akan lebih kebajikan kpd rakyat.. klu betoi apa korg bising..nnt harga br1m naik..famili korg yg dpt..anggap ja korg buat amal ibadat utk org lain..cer bygkan aku laki bini yg x dpt 1 sen pun..ptt golongan mcm aku ni yg melenting..ni aku tgk..yg melenting kt fb sume yg thn depan boleh dpt br1m, ble dpt bonus yg kerajaan umum...aku? dpt cayaq taik telinga ja laa..
so tak yah la marah sgt..thn depan korg gak dpt habuan..bape byk bonus, pelarasan bla..bla..bla.. korg igt klu harga minyak x nek..mn kerajaan nk cekau duit byr pelarasan korang baru2 ni? byk lak tu pelarasan... aku yg dh lama keje ni..bertahun tunggu nk dpt gaji mcm korg..so..mari lah muhasabah diri...lihat dr sudut berbeza.. klu geng swasta melenting mmg patut lah...haaa aku jgk dgr dr geng kerajaan.. esok harga minyak nek 2 kupang..arini dh dpt pekeliling baru..milage dinaikkan 2kupang/km... so apa mau lenting-lenting... u got it what? so jgn marah2... kemudian hari korg & family aku gak yg masyuk... agak2 br1m dr rm500 nek ke rm700 tak thn depan?♥♥♥









 

No comments:

Post a Comment