Wednesday, October 2, 2013

Good question but...

hoiii...tulis weh...tulis laa skit..sian dok senyap ja blog ni...

hah..dalam hidup ni actually mesti ada je question yang 'agak' berkesan di hati. macam orang yang lambat kawin.. soalan maut ialah "bila mau kawin? umur dah berapa? ko tak de bf/gf ke?"  so pihak terlibat memang malas layan kalau dengar soalan tu kan?

aku pulak..sgt bosan bila orang tanya berkenaan pangkat. yes!! pangkat!! sebab.. aku merupakan penunggu utama syarikat aku sekarang sejak syarikat dibangunkan.. tak percaya? hahahaha tak tipu lah! aku mmg malas nak cari keje lain.. resume submit saja...time org panggil interview..mesti aku tak p.. buat-buat lupa...en. laki pun dh naik muak.. masih laa jugak aku menjadi penunggu kat company ni.. gaji? tak dak laa besaq pun..tp boleh menampung kehidupan 'napsu besaq' aku ni.. masih mampu membayar hutang piutang cuma tak mampu nak beli kete sendiri ja... hahahahhaa (kedekut sebenarnya!!)

berbalik kepada topic asal... aku paling benci..BENCI OKEH!!! when people ask me about promoting myself to boss!! YESSSS !!! i damn really hate that question! for me, promoting myself (just to get promoted) macam menyuruh aku mengampu bos, ikut tanpa usul periksa arahan bos..dlm erti kata lain seperti lembu dicucuk hidung nya.  and aku tak suka mcm tu !!! bagi aku..kalau bos nak naikkan pangkat aku...sila lah berdasarkan pencapaian & kredibiliti aku.. kalau bos aku nak aku ampu, just to get promoted... SORRY! I WON'T DO THAT!! 'm not that type of person. please look at my performance rather you want me to ampu you!

aku tak kisah pun pasal pangkat yang diagungkan oleh sesetengah pihak.. tetapi kerja adalah hancus! kalau aku jenis mengampu..dah lama kot aku jadi MANAGER even SR. MANAGER! tak yah tunggu sekarang baru nak ampu..

so..please STOP asking me about promoting my self..
kalau Allah dah tetapkan rezeki aku macam ni.. terima ja la.. tak yah laa guna cara 'kotor' kang Allah tarik rezeki.. melopong lah engkau !!!

that's me..please accept me as what i am today!

 

No comments:

Post a Comment