Wednesday, March 4, 2020

Free Gift - Every Year

hai..harap berkekalan laa hendaknya semangat menulis.
bertahun berhenti, sebab tak fokus.

tahun ni harapan nak menulis untuk elak otak tepu since kat office pun dah tak banyak menulis. Mengarah je kerja nya...kih kih kih

Seperti tahun sebelumnya, bila masuk time nak raya, mula laa aku gelabah dog pikir budget untuk kelengkapan raya. Paling utama baju budak-budak so bermesralah dengan sang suami demi mendapatkan kupon-kupon yang disediakan oleh pihak syarikat beliau. Tempat sang suami ni, tak guna pakai sistem 'siapa datang awal,dapat token atau sapa takde cuti dalam sebulan, dapat hadiah'. Tempat dia, semua akan dapat token/hadiah berupa pointer from supervisor/manager based on achievement atau tenaga yang engkau sumbangkan dalam sesuatu projek yang engkau terlibat. Even kalau engkau terlibat dalam 'oncall' and engkau cepat bantu selesaikan masalah semasa itu. yes usaha engkau di recognize by supervisor. end of projek ke apa, engkau nanti dapat laa pointer yang engkau boleh tukar kepada apa-apa barangan yang disenaraikan dalam web syarikat engkau. Nampak seronok kan?? tapiiiiii kerja nya... aku tidur, dia jaga,aku nak makan, dia masih ngadap laptop. kalau ko rasa mampu, boleh laa try..

So 2020, si isteri pun mencuba sedikit nasib dicampur rezeki tahun lepas yang masih berbaki...kali ni kita try sunshine square-only in penang, AEON dan IKEA!!


Tak sabaq nak perabis kat IKEA. 1st time nak guna.. macam mana lah yea...
IKEA ni mission untuk bilik anak.. makin besar, kena makin kemas.. haish..mak jugak kena kemas... kita tengok dengan kupon RM500.00 IKEA apa boleh kita beli seminimum mungkin.

tungguuu..







No comments:

Post a Comment