Wednesday, March 18, 2020

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP) 2020

Wooohaaaa....... Assalamualaikum....

1st dalam sejarah hidup akak selama 40 tahun, kena perintah kawalan perjalanan (PKP). Eh! sebelum ni pernah juga sebab bersalin..kena PKP jugak... sampai depan pintu rumah je, melangut je tengok orang kelaur. Tapi pun 44 hari je la... gedik hari ke-45 keluar gi bank amik duit. 😜 Mencabar ke idok? So, rasanya geng wanita boleh tahan kot (kalau yang dah pernah bersalin) kalau wanita yang masih single, bawak-bawak la belajar.... huahahahahaa...

Kali ni memang PKP paling mencabar sebab nak PKP anak-anak sekali. Emak percaya elok seminggu duduk rumah, anak dah rindu nak pegi skolah... kah kah..

Selamatlah kita menghadapi PKP ini yang start dari 18hb yea.. elok ngam-ngam akak balik dari melawat mertua kat Terengganu. Jangan riso, semalam akak sampai rumah jam 7:00 petang. Memang dengar je news 16hb berkenaan PKP, kalut dan akak dan husband nak balik. Walau pun tak payah masuk office, tapi husband still bekerja dari rumah. Memang pihak kilang dah plan untuk semua staff workfromhome start minggu 16hb tu. Memang kena betul dengan PKP ni. 

Walau dengan pertanyaan yang banyak dari MIL, kami bergerak jugak ke rumah masing-masing pagi 17hb tu. Maaf Mi, Bak, urusan harian perlu diteruskan. Rezeki kami juga perjalanan dilancarkan Allah SWT. Just stop untuk toilet di last petrol pump sebelum keluar Kelantan (new petrol station) melalui Gerik, terus sampai Gerik dan stop for lunch at 4:30pm. then trus shoot balik ke Penang. 

Dah sampai Penang bermula laa episod kita berpantang yea anak-anak..
so catatlah sejarah 18hb Mac sebagai hari bersejarah kena PKP.

Marilah kita merancang aktiviti dan juga megambilalih tugas guru di sekolah untuk mengajar anak-anak kita. Masa ni baru tau kan..susah senang nak kasi anak duduk belajar. Bila dah rasa susah nak mengajar anak, sila jangan salahkan guru kalau guru terkasar pada anak kita. Muhasabahlah diri kita. Masa ni laa kita nak merasa apa yang guru anak-anak kita rasa.. elok kan Allah bagi plan untuk kita..

Selamat Menjadi GURU dan juga IBU yang baik kepada semua.

JANGAN KELUAR,SILA BERADA DI RUMAH MASING-MASING.
SILA BERI KERJASAMA KEPADA ARAHAN.

love you all...

ps: sian adik kita berada di frontline KKM. TOLONG  yea... bagi kerjasama...


No comments:

Post a Comment