Tuesday, March 3, 2020

Pulau Perhentian 2017


Hola.... Kisah #balingbelakang saya... teruk punya balingbelakang #entrytaksiap

Catatkan juga untuk kemudahan bersama.

Actually, decide untuk bercuti ke Pulau Perhentian ni, dah lama. Dari setahun ke setahun.... ada saja kekangan...tak cuti sem la...duit dah labur tempat lain lah.. pastu memasing dah "bila nak pegi ni?"

Last skali, lepas majlis kawin adik ipar on Mac 2017, terus decide ngan adik sendiri.. "mau ke dak..bulan Ogos..jalan... kalau idok... hang tunggu laa lagi 2 thn..thn 2018, aku kena kurangkan travel sbb UPSR.." amaran trus kat adik.. Barulah gedik cek cuti sem. dah dapat trus booked hotel sebab selagi tak amik apa-apa tindakan, duit itu akan berkubur. Dari 2016 lagi, plan kumpul skit-skit sebab nak ke Perhentian. Non-ada ler...selagi tak de buat booking. Haru sungguh!

So searching-searching, asking-asking kat kawan-kawan yang dah penah pegi... kita baca review kat internet,FB jugak, so I,myself and me, decide nak gunakan travel agent Sealife Travel & Tours Sdn Bhd. since adikku pemalas cakap... mana-mana pun boleh... so trus contact(whatsapp jek) Cik Nor.  Peramah dan senang bawak bincang cik Nur ni. Siap diberi pilihan nak hotel yang mana... so i choose hotel Shari-la Hotel ...

Shari-La Resort ini, tidak laa hotel bertaraf 5 bintang tapi agak selesa untuk menginap. Motel pun banyak. Hotel ni dia bagi rumah-rumah kecil tau..bukan bilik macam hostel tu. Cuma nak berjalan menaiki bukit agak susah bagi parents aku. Even untuk makan pun, my parents kena berjalan menyusuri rumah dan bukit sikit. Sebab all food served kat coffee house kat depan entrance tadi. so kena berjalan pergi dan balik lah...

Untuk stay kat sini, aku amik package  full board 3h2m with 4 kali makan sehari. So means parents aku tak susah nak cari makan when aku g sknorling. Kalau dak susah hati nak tinggal parents with budak-budak bila mana makanan tak disediakan.

Buat overall 5 stars aku bagi. Dan yang paling syiok.... ada private pantai, which means aku nak terjun laut takde la bercampur dengan mat dan minah saleh yang bersidai tepi laut. and its 100% sure -very sure (its depend on season yang korang pegi la), sunset scenery memang terbaik dari ladang, taken from pantai hotel ni. 





















No comments:

Post a Comment